onsdag 27. april 2011

oppskrift på karamell fudge og saganaki scampi

Karamell fudge



2 dl fløte
100 gram smør
3 ss sukrinmelis
1 ts vaniljepulver ( jeg brukte 10 dråper vaniljeessens)




Kok opp blandingen, og la den småkoke i 45-60 minutter. Kok den i teflonkjele, da trenger du bare å røre en gang i blant. For mye røring kan gjøre at massen skiller seg. Ta litt masse på en skje for å se om den er ferdig. Hvis massen stivner raskt i kantene, er den klar. La massen kjøle seg litt. Kle en liten brødform med plastfolie, og hell massen over. La den stivne i kjøleskapet.
Du kan tilsette hva du vil, jeg tok en med valnøtter og en uten noe, kjempe gode begge 2 :)
Del opp fudgen i passe store biter. Oppbevares i plast i kjøleskapet. 

 Fantastisk godt :D og veldig bra for de som følger lchf eller ketolyse :D

oppskriften er laget av cecilie


Scampi

vil dele en kjempe god scampirett med dere :-)
Denne oppskriften og bildene er kopiert fra line som skriver bloggen lilalife
Jeg ble helt hekta første gang jeg laget dette, så jeg har laget den ganske mange ganger :)





Saganaki Shrimps
Dette brukte jeg:
14 scampi
1 liten grønn paprika
1 liten rød paprika
1 liten løk
1/2 rød løk
1 kinesisk hvitløk
1/2 chili
150-200 gram fetaost
Oregano, basilikum, salt, pepper, sukrin og litt olivenolje.
Råvarene:
Slik gjorde jeg:
Stekte scampiene i meierismør og hvitløk noen sekunder på hver side, og tok de ut av pannen. Kuttet opp alle grønnsaken og surret til de var blitt litt mye. Tilsatte hermetiske tomater  og oppkuttet feta. Deretter smakte jeg til med alle krydrene, sukrin og hadde litt olje over. Når jeg hadde fått rette smaken hadde jeg scampiene oppi.



Lilalife har også mange andre kjempe gode oppskrifter ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar